Felsökningsguide av användarnod/passivt uttag

Felsökningsguide av användarnod/fiberuttag

Obs. Denna guide gäller dig som INTE har en wifi-router kopplad till din användarnod/fiberuttag.

Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar tjänsteleverantören för att undvika teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker ifrån tjänsteleverantören och/eller från Fibra som inser att din router är trasig och felet inte ligger i nätet eller i tjänsten.

Gör såhär:

  1. Testa med en annan nätverkskabel mellan din dator/tv och användarnoden/fiberuttaget.
    Om det fungerar så har du löst felet själv.
    Om det inte fungerar kontakta din Internet-, tv- eller telefonileverantör för en felanmälan eller för vidare felsökning.

 

Hälsningar,

Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Dela inlägget:
Skip to content