Vanliga frågor och svar

Välja tjänster

Felsökningsguide av internet-, tv- och telefonitjänst

Obs. Denna guide gäller dig som har beställt en internet-, tv- eller telefonitjänst från en av våra tjänsteleverantörer.

Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar tjänsteleverantören för att undvika teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker ifrån tjänsteleverantören och/eller från Fibra som inser att din router är trasig och felet inte ligger i nätet eller i tjänsten.

Gör såhär:

  1. Kontrollera din bekräftelse från din leverantör så att beställt aktiveringsdatum infallit.
  2. Kontrollera din bekräftelse från din leverantör så att tjänsten aktiverats på rätt adress.
    Om bekräftelsen inte överensstämmer med din beställning, vänligen kontakta din internet, tv eller telefonileverantör. Kontaktuppgifter till din leverantör hittar du här i vår Tjänsteguide.
    Om bekräftelsen överensstämmer med din beställning, gå till steg 3 om det gäller en internettjänst och gå till steg 4 om det gäller en tv- och/eller telefonitjänst.
  3. Kontrollera om du får in rätt internetleverantör här. På denna sida kan du även göra ett hastighetstest på din tjänst.
    Om du får in rätt internetleverantör rekommenderar vi att du felsöker din utrustning.
    Felsökningsguide för dig med inkopplad wifi-router.
    Felsökningsguide för dig utan inkopplad wifi-router.
    Om du inte får in rätt internetleverantör:
    Anledningen till varför du inte har fått in rätt leverantör kan bero på flera olika saker. Ett exempel är att IP-adressen hämtas från en tidigare internettjänst som inte ännu är avslutad och kan blockera din önskade internettjänst. För att kontrollera detta kontaktar du Fibras kundsupport. OBS! Om inte Fibras Kundsupport kan hjälpa dig kommer de hänvisa dig vidare till din tjänsteleverantör.
  4. Om bekräftelsen överensstämmer med din beställning rekommenderar vi dig att gå till en av våra felsökningsguider nedan:
    Felsökningsguide för dig med inkopplad wifi-router.
    Felsökningsguide för dig utan inkopplad wifi-router.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Router är en apparat som gör det möjligt för dig att använda ditt fiber trådlöst.

Koppla gärna upp din skrivare, mobiltelefon, dator, TV, surfplatta eller trådlösa skrivare mot nätet. Trådlös router är alltså en enhet som via radiovågor förmedlar datatrafik till och från en flera enheter.

En trådlös router går att köpa via tjänsteleverantörerna eller direkt från vilken elektronikbutik som helst.

Kontakta gärna vårt kundsupport om du har någon fråga eller fundering.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Yes!

IPv6 är under utveckling hos oss på Fibra och vi kommer att informera våra kunder när vi har spikat ett datum för produktion.

Håll utkik!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Har du svårt att välja ut en router?

En rekommendation är att du kontaktar din tjänsteleverantör och hör om dom kan erbjuda en router som kan passa dina behov.

Annars kan du köpa en router hos vilken elektronikbutik som helst.

Ett tips är att du köper en router utifrån vilken användning du har av nätverket, spelar du till exempel mycket online spel så behöver du en stark router som klarar av att ge rätt mängd kapacitet.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Alla flyttar inom Fibras nät går genom tjänsteleverantören.

Önskar du flytta dina tjänster till din nya bostad som också har en stadsnätsanslutning via Fibra så behöver du uttagsnumret till användarnoden eller stadsnätsuttaget till hands.

Kontakta din leverantör så får du hjälp med flytten.

Lycka till!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Teknik och utrustning

Har du mätt din hastighet? Om så är fallet, kontrollera att mätningen är gjord när du är direktkopplad från en dator till användarnoden eller det passiva uttaget. OBS! om du gör mätningen när du ansluter till ett trådlöst nätverk så ger det oftast inte samma hastighet som när du är direktkopplad.

Behöver du kontrollera din hastighet gör du det här. Stämmer hastigheten och tjänsten överens med den tjänst och hastighet som du har beställt? Om Ja gå till steg 1, om Nej gå till steg 2.

Steg 1 – Utöka din hastighet

Vad bra! önskar du högre hastighet än vad du har idag kan du uppgradera din tjänst hos din tjänsteleverantör. För beställning av uppgradering klicka här.

I vissa fall kan det finnas en begränsning av hastigheten i din användarnod och du kan då endast ha hastigheter upp till 100 Mbit/s. För att kontrollera hastigheten kan du klicka här. Där kan du också beställa en uppgradering av din användarnod. När uppgraderingen är utförd kommer du kunna beställa tjänster upp till 1000 Mbit/s.

Om du har ett passivt uttag (dvs. ett nätverksuttag i väggen) och önskar högre hastigheter än 100 Mbit/s bör du kontrollera om ditt uttag har en kapacitet upp till 100 Mbit/s.
Ibland kan det även vara en begränsning i fastighetsnätet. För att få reda på om det är så kan du ställa frågan till Fibras kundsupport via detta formulär . OBS! Tänk på att det även kan finnas begränsningar i inkopplad utrustning som dator eller router.

Steg 2 – Felanmäl din hastighet

Om mätningen inte överensstämmer med den hastighet du har beställt från din leverantör behöver du kontakta tjänsteleverantören för mer information kring din beställning och eventuellt göra en felanmälan.

Tips! Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar din tjänsteleverantör för att undvika onödiga teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker från tjänsteleverantören eller en tekniker från Fibra. Vill du komma till våran felsökningsguide utan inkopplad router klicka här ,vill du komma till våran felsökningsguide med inkopplad router klicka här.

 

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Felsökningsguide av internet-, tv- och telefonitjänst

Obs. Denna guide gäller dig som har beställt en internet-, tv- eller telefonitjänst från en av våra tjänsteleverantörer.

Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar tjänsteleverantören för att undvika teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker ifrån tjänsteleverantören och/eller från Fibra som inser att din router är trasig och felet inte ligger i nätet eller i tjänsten.

Gör såhär:

  1. Kontrollera din bekräftelse från din leverantör så att beställt aktiveringsdatum infallit.
  2. Kontrollera din bekräftelse från din leverantör så att tjänsten aktiverats på rätt adress.
    Om bekräftelsen inte överensstämmer med din beställning, vänligen kontakta din internet, tv eller telefonileverantör. Kontaktuppgifter till din leverantör hittar du här i vår Tjänsteguide.
    Om bekräftelsen överensstämmer med din beställning, gå till steg 3 om det gäller en internettjänst och gå till steg 4 om det gäller en tv- och/eller telefonitjänst.
  3. Kontrollera om du får in rätt internetleverantör här. På denna sida kan du även göra ett hastighetstest på din tjänst.
    Om du får in rätt internetleverantör rekommenderar vi att du felsöker din utrustning.
    Felsökningsguide för dig med inkopplad wifi-router.
    Felsökningsguide för dig utan inkopplad wifi-router.
    Om du inte får in rätt internetleverantör:
    Anledningen till varför du inte har fått in rätt leverantör kan bero på flera olika saker. Ett exempel är att IP-adressen hämtas från en tidigare internettjänst som inte ännu är avslutad och kan blockera din önskade internettjänst. För att kontrollera detta kontaktar du Fibras kundsupport. OBS! Om inte Fibras Kundsupport kan hjälpa dig kommer de hänvisa dig vidare till din tjänsteleverantör.
  4. Om bekräftelsen överensstämmer med din beställning rekommenderar vi dig att gå till en av våra felsökningsguider nedan:
    Felsökningsguide för dig med inkopplad wifi-router.
    Felsökningsguide för dig utan inkopplad wifi-router.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Fiber överför snabbt och stabilt data, det vill säga din internetuppkoppling blir snabb.

Fiber är inte bara det hetaste på marknaden just nu, utan också ett långsiktigt alternativ.

Det ger en framtidssäker infrastruktur och eftersom fibern ligger i marken är den väldigt driftsäker. Med fiber kan vi idag inte se några egentliga begränsningar i kapacitet.

Intresserad av att veta mer? Tveka inte att kontakta oss.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

  1. Skaffa en trådlös router:
    • För att använda WiFi behöver du en trådlös router. Denna enhet skapar det trådlösa nätverket och ansluter dina enheter till internet.
  2. Placera din router:
    • Placera din router på en central plats i ditt hem för att säkerställa en stark och jämn täckning. Undvik att placera den i skåp eller bakom hinder.
  3. Anslut till ström och internet:
    • Anslut din router till en strömkälla och koppla den till din bredbandsanslutning från din internetleverantör med hjälp av en Ethernet-kabel.
  4. Slå på routern:
    • När din router är korrekt ansluten, slå på den. Det kan ta några minuter för den att konfigurera sig.
  5. Hitta nätverksnamn och lösenord:
    • På baksidan eller undersidan av din router finns information om nätverksnamn (SSID) och lösenord. Dessa används för att ansluta dina enheter till WiFi-nätverket. Om du inte hittar informationen, kan du kontakta din tjänsteleverantör.
  6. Anslut dina enheter:
    • På din dator, smartphone, eller annan trådlös enhet, sök efter tillgängliga WiFi-nätverk. Välj ditt nätverk och ange lösenordet när du uppmanas att göra det.
  7. Anslut till internet:
    • När du är ansluten till WiFi-nätverket ska du kunna använda internet på dina enheter.
  8. Säkra ditt nätverk:
    • Det är viktigt att säkra ditt WiFi-nätverk med en starkt lösenord för att förhindra obehörig åtkomst.

Grattis, du har nu kommit igång med WiFi och kan surfa på nätet trådlöst på dina enheter.

Kontakta gärna oss om någon fråga eller fundering dyker upp!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

För att få bredbandstv ska du koppla en nätverkskabel direkt från inkommande till din tv-box. Undvik att koppla via en router.

Gör så här:

  1. Koppla från användarnoden direkt till patchpanelen.
  2. Koppla sen direkt från vägguttaget vidare till din tv-box, vidare till tvn.  Om du har flera tv-apparater i olika rum så kopplar du från användarnoden vidare till en switch, från switchen vidare till dina tv-boxar. Från tv-boxarna vidare till dina tv-apparater. Tänk på att inte koppla bredbandstv och internet i samma switch.

Kontakta gärna oss om någon fråga eller fundering dyker upp!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Felanmälan

Felsökningsguide av användarnod/fiberuttag

Obs. Denna guide gäller dig som INTE har en wifi-router kopplad till din användarnod/fiberuttag.

Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar tjänsteleverantören för att undvika teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker ifrån tjänsteleverantören och/eller från Fibra som inser att din router är trasig och felet inte ligger i nätet eller i tjänsten.

Gör såhär:

  1. Testa med en annan nätverkskabel mellan din dator/tv och användarnoden/fiberuttaget.
    Om det fungerar så har du löst felet själv.
    Om det inte fungerar kontakta din Internet-, tv- eller telefonileverantör för en felanmälan eller för vidare felsökning.

 

Hälsningar,

Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Kontakta din tjänsteleverantör för att starta ett felärende samt påbörja en första felsökning utav tjänsten. 

Om leverantören inte hittar något avvikande i tjänsten skickas ett ärende till oss och vi gör en ordentlig felsökning på fibern.

Vi har en kontinuerlig kontakt med tjänsteleverantörerna vid en felanmälan.

Det är viktigt att i en felsökning kontrollera att alla sladdar är hela och rena samt att felsökningen görs via en dator och inte trådlöst via en router.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Det är sånt som händer!

Kontakta vårt kundcenter så ser vi till att skapa en felanmälan. En tekniker ifrån oss kommer eventuellt att besöka dig för vidare hjälp på plats mot en kostnad. Hur mycket du kommer att debiteras beror på vad som behöver bytas ut eller lagas,

Om du bor i en hyresrätt är det viktigt att du felanmäler till din fastighetsägare om fiberutrustningen har skadats.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
E-post: info@fibra.se
Tel: 0771-375 375

Är strömadaptern till din användarnod trasigt eller har den helt enkelt kommit bort?

Inga problem alls! En ny strömadapter köper du direkt via oss. Här hittar du vårt beställningsformulär.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Hur lång tid felavhjälpningen tar beror helt på vart felet ligger.

Misstänker du avbrott fibern eller annat fel på din hårdvara, så kan en tekniker kontakta dig för tidsbokning och felsöka på plats.

Vi håller en dialog med din tjänsteleverantör och uppdaterar ärendet kontinuerlig.

Alla frågor kring status samt tidsplan får du gärna ta med din tjänsteleverantör direkt.

Lycka till med din felanmälan, vi gör vårt bästa för att lösa ärendet så snabbt så möjligt.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Faktura och betalning

Vi rekommenderar alla våra kunder att välja bort pappersfakturan. Vi erbjuder e-faktura, sms och mejlfaktura. Kombinerat med autogiro underlättar det dina betalningar till oss, det är kostnadsfritt, säkert och bekvämt.

Fibra är ett dotterbolag till Mälarenergi och all fakturering sker pga. detta via dem. Du hittar mer information om dina alternativ här på malarenergi.se.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Enklaste sättet att se dina fakturor är att logga in på Mitt Mälarenergi. Fibra är ett dotterbolag till Mälarenergi och all fakturering sker pga. detta via dem.
Mitt Mälarenergi hittar du här nedan.

Gör såhär:

Logga in på Mitt Mälarenergi (kräver Bank-ID).

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Avgiften “Bredbandsanslutning” är en nätavgift som avser underhåll av nätet, felsökning efter felanmälan från tjänsteleverantör samt drift och uppgradering av nätet fram till användarnod.

Kostnaden är 40 kronor per månad och användarnod. På fakturan kallas denna avgift “Bredbandsanslutning” och är summerad till 120 kr för tre månader.

Avgiften regleras enligt konsumentprisindex och kan samfaktureras med nätägarnas övriga nyttigheter. Om du till exempel bor i Västerås fakturerar vi då driftavgiften tillsammans med din El, fjärrvärme eller vatten faktura.

Du kan se dina fakturor från Fibra på “Mitt Mälarenergi”, Mitt Mälarenergi hittar du här.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Enklaste sättet att se dina fakturor är att logga in på Mitt Mälarenergi. Fibra är ett dotterbolag till Mälarenergi och all fakturering sker pga. detta via dem.
Mitt Mälarenergi hittar du här nedan.

Gör såhär:

Logga in på Mitt Mälarenergi (kräver Bank-ID).

Kontakta oss om du har någon fråga eller fundering så hjälper vi dig vidare!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Enklaste sättet att ange en fakturareferens för företag är att logga in på Mitt Mälarenergi. Mitt Mälarenergi hittar du här.

Kontakta oss om du har någon fråga eller fundering så hjälper vi dig vidare!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Avveckling av kopparnätet

Undersök dina möjlighet att ansluta din fastighet till Fibras fibernätverk som alternativ. Väl i Fibras nät kan de boende sedan teckna ett abonnemang av tv, internet och/eller telefoni. Då Fibra är ett öppet nät finns möjligheten att välja bland ett stort utbud av leverantörer, vilket ger de boende större valfrihet. Undersök möjligheterna till anslutning och abonnemang här genom att knappa in en adress.

 

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Mitt företag är inte anslutet till Fibra

Gå in på https://fibra.se/ar-jag-befibrad/ och skriv in din adress eller fastighetsbeteckning i sökfältet. Då får du svar på om du kan ansluta ditt företag till stadsnätet och vad det kostar. I vissa fall krävs det mer utredning för att undersöka om just ditt företag kan anslutas till stadsnätet, detta får du svar på när du gör din sökning och du kan i nästa steg skicka in en förfrågan till oss.

Företaget är fiberanslutet via Fibra, men saknar telefoni-, tv- eller internetabonnemang.
Det finns två enkla sätt att beställa tjänster/abonnemang:
Via Fibras webbsida
Tjänsteguiden kan du se och jämföra alla leverantörer, tjänster och paket. Du kan även beställa via sidan.
Via tjänsteleverantören
Du kan även kontakta tjänsteleverantören direkt via telefon eller deras webbplats för beställning av tjänst. Se telefonlista.

 

Fibra bygger ett öppet stadsnät där företag kan växa och utvecklas. Förutom ett stort utbud av internet, TV och telefonitjänster från flera olika leverantörer så erbjuder Fibra även fibertjänster som kapacitet, svartfiber och våglängd. Vill du få kontakt med oss som kan fiber för företag? Du når oss på foretag@fibra.se 

 

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Om du idag har fast telefoni eller bredband via kopparnätet har du kanske möjlighet att ansluta ditt boende till Fibras fibernätverk som alternativ. Väl i Fibras nät kan du sedan teckna ett abonnemang av tv, internet och/eller telefoni. Då Fibra är ett öppet nät finns möjligheten att välja bland ett stort utbud av leverantörer. Undersök dina möjligheter till fiber och abonnemang här genom att knappa in din adress.

 

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Gå in på https://fibra.se/ar-jag-befibrad/ och skriv in din adress eller fastighetsbeteckning i sökfältet. Då får du svar på om du kan ansluta din bostad/företag till fibernätet och vad en anslutning kostar.
I vissa fall krävs det mer utredning för att undersöka om just din adress kan anslutas till fibernätet, detta får du svar på när du gör din sökning och du kan i nästa steg skicka in en förfrågan till oss. Om din adress inte finns med när du söker så kan du enkelt skicka en förfrågan till oss så kontrollerar vi om vi kan leverera fiber till dig samt vad det kommer att kosta dig.

Om ni har frågor eller funderingar får ni gärna kontakta vår kundsupport som kommer att hjälpa er vidare.

 

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Det finns flera olika anledningar till att ansluta sig till det fibernätet:
  • Att få tillgång till ett snabbt och stabilt bredband innebär att man får tillgång till exempelvis samhällstjänster, tv och streamad underhållning via internet, när du vill.
  • Fastighetens värde ökar ofta. Fastigheter som inte har fiber kan vara mer svårsålda, inte bara villor utan även fritidshus.
  • Styrning av smarta hem. Den tekniska utvecklingen går snabbt framåt och med fiber är du förberedd att klara de nya kraven.

 

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Ansluta Fibra

Fiber överför snabbt och stabilt data, det vill säga din internetuppkoppling blir snabb.

Fiber är inte bara det hetaste på marknaden just nu, utan också ett långsiktigt alternativ.

Det ger en framtidssäker infrastruktur och eftersom fibern ligger i marken är den väldigt driftsäker. Med fiber kan vi idag inte se några egentliga begränsningar i kapacitet.

Intresserad av att veta mer? Tveka inte att kontakta oss.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

I ett öppet stadsnät finns tre roller: nätägare, kommunikation operatör samt tjänsteleverantör.

  • Nätägaren är den som gräver ner och drar fram fibern. Nätägaren kan vara kommersiella bolag, kommunala bolag eller kommunen.
  • Kommunikationsoperatörer sköter kommunikationen i nätet. Operatören installerar den tekniska utrustningen som gör att man kan kommunicera över fibern. Operatören koordinerar trafiken och de olika leverantörerna av tjänster.
  • En tjänsteleverantör levererar tjänster. Exempel på tjänster kan då vara internet, tv eller telefoni.

Kontakta gärna oss om någon fråga eller fundering dyker upp!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Fibra är ett öppet stadsnät, det betyder att du har möjlighet till att teckna ett abonnemang av tv, internet eller telefoni hos en mängd olika tjänsteleverantörer. Det ger dig större valfrihet och till exempel kontroll av dina abonnemangskostnader.

Kontakta gärna oss om någon fråga eller fundering dyker upp!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Hur går det till när min fastighet ansluts till Fibra? Se vår korta informationsfilm som berättar om tidsplan, placering av nod, ingrävningspunkt för fiber mm.

Kontakta gärna oss om någon fråga eller fundering dyker upp!

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Avgiften “Bredbandsanslutning” är en nätavgift som avser underhåll av nätet, felsökning efter felanmälan från tjänsteleverantör samt drift och uppgradering av nätet fram till användarnod.

Kostnaden är 40 kronor per månad och användarnod. På fakturan kallas denna avgift “Bredbandsanslutning” och är summerad till 120 kr för tre månader.

Avgiften regleras enligt konsumentprisindex och kan samfaktureras med nätägarnas övriga nyttigheter. Om du till exempel bor i Västerås fakturerar vi då driftavgiften tillsammans med din El, fjärrvärme eller vatten faktura.

Du kan se dina fakturor från Fibra på “Mitt Mälarenergi”, Mitt Mälarenergi hittar du här.

Hälsningar
Fridolf på Fibra

Kundcenter har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundcenters kontaktformulär
Tel: 0771-375 375

Skip to content