Kundcenter
0771-375 375

Vi finns här för dig!

Välkommen till Fibras kundcenter. Här finner du svaren på de vanligaste frågorna kring ditt fiber via Fibra. Om du inte finner svaret på just din fråga så är det bara att ringa eller mejla oss. Du når oss på tel 0771-375 375 eller mejl info@fibra.se

Mellan den 29 juni – 7 augusti är Kundcenters öppettider kl: 8.00 – 16.00

VIKTIGT! Från och med 1 januari 2021 kommer Fibra inte längre att vara stadsnätsoperatör för Eskilstunas stadsnät. Som ett led i detta tar Eskilstuna Energi och Miljö över ansvaret för marknadsföring och försäljning redan från och med 1 april i år. Bor du i Eskilstuna och har frågor om fiberanslutning? Kontakta Eskilstuna Energi och Miljö på telefonnummer 016-106060. Har du redan en anslutning och vill beställa tjänst? Klicka här!

Komma igång

Det är superenkelt att beställa eller komma igång och surfa i Fibras nät. Se våra korta och tydliga instruktionsfilmer! Här finns också foldrar om hur du ansluter din bostad eller ditt företag, serviceavtal och mycket mer.

Problem med tjänst

Vid problem med någon av dina tjänster kontaktar du alltid i första hand din tjänsteleverantör för den specifika tjänsten. De hjälper dig att komma till rätta med problemet genom att göra en felsökning samt om så behövs, testa din utrustning. De håller också i kontakten med Fibra.

Personuppgifter

Fibra värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Det är viktigt att du som kund kan känna dig trygg, och därför vill vi förklara hur vi samlar in och använder din personliga information. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor.

Hur går det till?

Undrar du hur det går till att få fiber till din fastighet, hur snabbt internet du behöver eller hur du kopplar samman din utrustning? Se våra korta informationsfilmer som snabbt och enkelt hjälper dig!

Vårt internet fungerar inte!

Har ditt internet slutat fungera? Felsök i denna ordning!

1
2
3
Kolla driftstörning
Kolla om det finns någon rapporterad driftstörning som berör din fastighet.
Kontakta din internetleverantör
Prata med din internetleverantör för att ta reda på om de har något avbrott. Kontaktuppgifter till leverantörer.
Felanmälan
Felanmälan ska också göras direkt till din internetleverantör. De gör en felanmälan till Fibra om det behövs.

Vårt internet känns segt!

Med bredbandskollen kan du se hur snabbt ditt internet är. Om du inte får ditt förväntade resultat så kontakta din internetleverantör

Vi använder cookies för att göra ditt besök hos oss bättre. Acceptera vår cookie policy så får du den bästa upplevelsen av fibra.se