Kontakta gärna oss om någon fråga eller fundering dyker upp!
Hälsningar
Fridolf på Fibra
Kundsupport har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundsupports kontaktformulär
Tel: 0771-375 375
Allt du behöver veta för att dra in, komma igång ch maximera din fiber
Vill du prata med någon hos oss eller letar du mer information?
Vanliga frågor och svar om våra tjänster
Vill du bara snabbt komma i gång?
Så här får du ut det mesta av din fiber!
Letar du nya utmaningar? Här är gänget bakom fibern.
Tjänster till ägarkommunernas egna verksamheter
Har du en tjänst du vill leverera i Fibras nät - läs mer här!
Här hittar du de senaste nyheterna från oss på Fibra.
Kontakta gärna oss om någon fråga eller fundering dyker upp!
Hälsningar
Fridolf på Fibra
Kundsupport har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundsupports kontaktformulär
Tel: 0771-375 375
Kontrollera att mätningen är gjord när du är direktkopplad från en dator till användarnoden eller det passiva uttaget. OBS! om du gör mätningen när du ansluter till ett trådlöst nätverk så ger det oftast inte samma hastighet som när du är direktkopplad.
Kontrollera din hastighet här. Stämmer hastigheten och tjänsten överens med den tjänst och hastighet som du har beställt? Om Ja gå till steg 1, om Nej gå till steg 2.
Steg 1:
Vad bra! önskar du högre hastighet än vad du har idag kan du uppgradera din tjänst hos din tjänsteleverantör. För beställning av uppgradering klicka här.
I vissa fall kan det finnas en begränsning av hastigheten i din användarnod och du kan då endast ha hastigheter upp till 100 Mbit/s. För att kontrollera hastigheten kan du klicka här. Där kan du också beställa en uppgradering av din användarnod. När uppgraderingen är utförd kommer du kunna beställa tjänster upp till 1000 Mbit/s.
Om du har ett passivt uttag (dvs. ett nätverksuttag i väggen) och önskar högre hastigheter än 100 Mbit/s bör du kontrollera om ditt uttag har en kapacitet upp till 100 Mbit/s.
Ibland kan det även vara en begränsning i fastighetsnätet. För att få reda på om det är så kan du ställa frågan till Fibras kundsupport via detta formulär . OBS! Tänk på att det även kan finnas begränsningar i inkopplad utrustning som dator eller router.
Steg 2:
Om mätningen inte överensstämmer med den hastighet du har beställt från din leverantör behöver du kontakta tjänsteleverantören för mer information kring din beställning och eventuellt göra en felanmälan.
Tips! Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar din tjänsteleverantör för att undvika onödiga teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker från tjänsteleverantören eller en tekniker från Fibra. Vill du komma till våran felsökningsguide utan inkopplad router klicka här ,vill du komma till våran felsökningsguide med inkopplad router klicka här.
Hälsningar
Fridolf på Fibra
Kundsupport har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundsupports kontaktformulär
Tel: 0771-375 375
Fibra är ett dotterbolag till Mälarenergi och all fakturering sker pga. detta via dem. Du hittar mer information om dina alternativ här på malarenergi.se.
Hälsningar
Fridolf på Fibra
Kundsupport har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundsupports kontaktformulär
Tel: 0771-375 375
Gör såhär:
Logga in på Mitt Mälarenergi (kräver Bank-ID).
Hälsningar
Fridolf på Fibra
Kundsupport har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundsupports kontaktformulär
Tel: 0771-375 375
Obs. Denna guide gäller dig som har beställt en internet-, tv- eller telefonitjänst från en av våra tjänsteleverantörer.
Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar tjänsteleverantören för att undvika teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker ifrån tjänsteleverantören och/eller från Fibra som inser att din router är trasig och felet inte ligger i nätet eller i tjänsten.
Gör såhär:
Hälsningar
Fridolf på Fibra
Kundsupport har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundsupports kontaktformulär
Tel: 0771-375 375
Obs. Denna guide gäller dig som INTE har en wifi-router kopplad till din användarnod/fiberuttag.
Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar tjänsteleverantören för att undvika teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker ifrån tjänsteleverantören och/eller från Fibra som inser att din router är trasig och felet inte ligger i nätet eller i tjänsten.
Gör såhär:
Hälsningar,
Fridolf på Fibra
Kundsupport har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundsupports kontaktformulär
Tel: 0771-375 375
Fiber är inte bara det hetaste på marknaden just nu, utan också ett långsiktigt alternativ.
Det ger en framtidssäker infrastruktur och eftersom fibern ligger i marken är den väldigt driftsäker. Med fiber kan vi idag inte se några egentliga begränsningar i kapacitet.
Intresserad av att veta mer? Tveka inte att kontakta oss.
Hälsningar
Fridolf på Fibra
Kundsupport har öppet vardagar från 08:00 till 16:00.
Kundsupports kontaktformulär
Tel: 0771-375 375
Kundtjänst
0771-375 375 mån-fre kl. 08.00-16.00
Kontaktformulär till kundsupport
Företagskundtjänst
0771-400 415 (mån-fre 8:00-16:00)
foretag@fibra.se
Projektnamn: Snäs 2022 Härad
Projektnamn: Vås 2021 Haraker
Projektnamn: Vås 2022 Vrånga-Myrby
Vi använder cookies för att göra ditt besök hos oss bättre. Acceptera vår cookie policy så får du den bästa upplevelsen av fibra.se
Tillgänglighet