Felsökningsguide av användarnod/fiberuttag
Obs. Denna guide gäller dig som INTE har en wifi-router kopplad till din användarnod/fiberuttag.
Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar tjänsteleverantören för att undvika teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker ifrån tjänsteleverantören och/eller från Fibra som inser att din router är trasig och felet inte ligger i nätet eller i tjänsten.
Gör såhär:
- Testa med en annan nätverkskabel mellan din dator/tv och användarnoden/fiberuttaget.
Om det fungerar så har du löst felet själv.
Om det inte fungerar kontakta din Internet-, tv- eller telefonileverantör för en felanmälan eller för vidare felsökning.
Hälsningar Fridolf på Fibra
Kontakta kundcenter – vi finns här för dig!
Om du inte finner svaret på din fråga är det bara att ringa eller mejla oss. Du når oss på telefon 0771-375 375 eller via vårt kontaktformulär
Här hittar du våra öppettider.