Fibras kundsupport

Öppet idag

  • 08:00 - 16:00

Vi finns här för dig

Här finner du svaren på de vanligaste frågorna kring ditt fiber via Fibra. Om du inte finner svaret på just din fråga så är det bara att ringa eller mejla oss. Du når oss på tel 0771-375 375 eller via kundsupports kontaktformulär.

Ordinarie öppettider
  • Måndag 08:00 - 16:00
  • Tisdag 08:00 - 16:00
  • Onsdag 08:00 - 16:00
  • Torsdag 08:00 - 16:00
  • Fredag 08:00 - 16:00
  • Lördag Stängt
  • Söndag Stängt
Avvikande öppettider
  • 3 Nov 2023 8:00 - 15:00
  • 24 Dec 2023 Stängt

Beställning av ny strömadapter och fler nätverksportar (kopparanvändarnod)

För dig som bor i Västerås/Hallstahammar

Här kan du beställa en ny strömadapter eller kopparanvändarnod. När du gjort din beställning hämtar du din utrustning i receptionen på kontorshuset Navet, Gasverksgatan 7 i Västerås.

För dig som bor i Strängnäs
Strömadapter

Du kan få en ny strömadapter från Sevab.
För kontaktuppgifter besök sevab.se, du hittar deras kontaktuppgifter här.

Kopparanvändarnod

Du kan beställa kopparanvändarnod via Fibra här.

Komma igång

Det är superenkelt att beställa eller komma igång och surfa i Fibras nät. Se våra korta och tydliga instruktionsfilmer! Här finns också foldrar om hur du ansluter din bostad eller ditt företag, serviceavtal och mycket mer.

Personuppgifter

Fibra värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Det är viktigt att du som kund kan känna dig trygg, och därför vill vi förklara hur vi samlar in och använder din personliga information. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor.

Problem med tjänst

Vid problem med någon av dina tjänster kontaktar du alltid i första hand din tjänsteleverantör för den specifika tjänsten. De hjälper dig att komma till rätta med problemet genom att göra en felsökning samt om så behövs, testa din utrustning. De håller också i kontakten med Fibra.

Vårt internet fungerar inte!

Har ditt internet slutat fungera? Felsök i denna ordning!

1
2
3
Kolla driftstörning
Kolla om det finns någon rapporterad driftstörning som berör din fastighet.
Kontakta din internetleverantör
Prata med din internetleverantör för att ta reda på om de har något avbrott. Kontaktuppgifter till leverantörer.
Felanmälan
Felanmälan ska också göras direkt till din internetleverantör. De gör en felanmälan till Fibra om det behövs.

Hur går det till?

Undrar du hur det går till att få fiber till din fastighet, hur snabbt internet du behöver eller hur du kopplar samman din utrustning? Se våra korta informationsfilmer som snabbt och enkelt hjälper dig!

Vårt internet känns segt!

Med bredbandskollen kan du se hur snabbt ditt internet är. Om du inte får ditt förväntade resultat så kontakta din internetleverantör