Gruppavtal

Gruppavtal

Med ett gruppavtal får de boende bredband och tv-utbud från samma leverantör/-er till en lägre kostnad än vad det kostar om de väljer en leverantör själv.

Vad är egentligen gruppavtal?

Vad är skillnaden mellan ett gruppavtal och ett individuellt avtal?

Ett gruppavtal innebär att ni tecknar ett avtal om bredbandstjänster för internet eller tv med den juridiska personen, samfälligheten eller föreningen mot någon av våra tjänsteleverantörer. Avtalet omfattar samfällighetens/föreningens alla hushåll. Ett individuellt avtal innebär att varje enskilt hushåll eller företag själva tecknar avtal och betalar för de bredbandstjänster som de vill ha

Kan jag beställa andra abonnemang än de som avtalas i gruppavtalet?

Jajamen! Ett gruppavtal innebär att alla hushåll får tillgång till ett grundutbud av bredband och/eller tv. Den som utöver detta vill ha en högre bredbandshastighet eller en annan leverantör av till exempel internet kan beställa dessa tjänster parallellt i Fibras nät. I grund och botten har du alltså alltid kvar det öppna nätet via Fibra, det vill säga du har tillgång till alla de olika leverantörerna och hastigheterna. Hur bra som helst ju!

Skräddarsytt erbjudande

Vid intresse tar Fibra fram ett skräddarsytt erbjudande till er förening. 

Möt våra kunder

Våra leverantörer av gruppavtal

Hur går det till att skaffa gruppavtal?

Jo, det ska vi berätta i några enkla steg!

1
2
3
4
5
6
7

Behovsanalys

Vi hjälper er i styrelsen att ta reda på vad de boende verkligen behöver. Vilken hastighet krävs? Behövs en TV-tjänst eller räcker det med bredband? Vilken leverantör och abonnemang som passar bäst helt enkelt!

Skräddarsydd offert

Vi överlämnar en skräddarsydd offert utifrån det behov vi ser finns hos de boende, självklart med förhandlade priser med leverantören via Fibra!

Platsbesök

Om ni önskar gör vi ett platsbesök för att träffa de boende. På plats svarar vi på frågor och funderingar.

Beslut

Styrelsen och de boende enas om leverantör/-er och typ av abonnemang.

Avtal

Styrelsen skriver avtal med leverantör/-er.

Uppstartsdag bestäms

Styrelsen och vi på Fibra planerar tillsammans in ett datum för uppstart.

Uppstart!

Gruppavtal och Fibras övriga utbud av leverantörer och abonnemang kan nu nyttjas av medlemmarna.

Att tänka på!

Att tänka på när ni vill förbättra föreningens digitala framtid
  • Kontrollera om det finns pågående avtal för tjänster och undersök deras löptid.
  • Kartlägg nuvarande lösning och kostnad.
  • Fastställ om föreningen äger fastighetsnätet eller om det finns avtal eller samarbeten med externa parter för hantering av nätet.
  • Behov av tjänster och utbud. Vi hjälper gärna till med information till de boende

 

Känner ni i styrelsen en osäkerhet inför vad punkterna ovan innebär hjälper vi er gärna, bara slå en pling!

Vi kan Västerås, Hallstahammar och Strängnäs

Vår personal har en lokal förankring och stor kännedom om ditt områdes lokala förutsättningar. Som kund hos oss får ni en personlig kontakt som hjälper er att hitta den bästa lösningen för just din förening.

Vi har Serviceavtal också!

Välj till ett serviceavtal så tar Fibra hand om driften av hela ert nät i hela fastigheten. Vår personal bevakar era anslutningar och ser till att det fungerar. Så ni i föreningen kan fokusera på att skapa en ännu bättre framtid för er förening!

Skip to content