Felsökningsguide av internet-, tv- och telefonitjänst
Obs! Denna guide gäller dig som har beställt en internet-, tv- eller telefonitjänst från en av våra tjänsteleverantörer.
Gör alltid en egen felsökning innan du kontaktar tjänsteleverantören för att undvika teknikerkostnader som tillkommer när du får ett besök av en tekniker ifrån tjänsteleverantören och/eller från Fibra som inser att din router är trasig och felet inte ligger i nätet eller i tjänsten.
Gör såhär:
- Kontrollera din bekräftelse från din leverantör så att beställt aktiveringsdatum infallit.
- Kontrollera din bekräftelse från din leverantör så att tjänsten aktiverats på rätt adress.
Om bekräftelsen inte överensstämmer med din beställning, vänligen kontakta din internet, tv eller telefonileverantör. Kontaktuppgifter till din leverantör hittar du här i vår Tjänsteguide.
Om bekräftelsen överensstämmer med din beställning, gå till steg 3 om det gäller en internettjänst och gå till steg 4 om det gäller en tv- och/eller telefonitjänst. - Kontrollera om du får in rätt internetleverantör här. På denna sida kan du även göra ett hastighetstest på din tjänst.
Om du får in rätt internetleverantör rekommenderar vi att du felsöker din utrustning.
Felsökningsguide för dig med inkopplad wifi-router.
Felsökningsguide för dig utan inkopplad wifi-router.
Om du inte får in rätt internetleverantör:
Anledningen till varför du inte har fått in rätt leverantör kan bero på flera olika saker. Ett exempel är att IP-adressen hämtas från en tidigare internettjänst som inte ännu är avslutad och kan blockera din önskade internettjänst. För att kontrollera detta kontaktar du Fibras kundsupport. Obs! Om inte Fibras Kundsupport kan hjälpa dig kommer de hänvisa dig vidare till din tjänsteleverantör. - Om bekräftelsen överensstämmer med din beställning rekommenderar vi dig att gå till en av våra felsökningsguider nedan:
Felsökningsguide för dig med inkopplad wifi-router.
Felsökningsguide för dig utan inkopplad wifi-router.
Hälsningar Fridolf på Fibra
Kontakta kundcenter – vi finns här för dig!
Om du inte finner svaret på din fråga är det bara att ringa eller mejla oss. Du når oss på telefon 0771-375 375 eller via vårt kontaktformulär
Här hittar du våra öppettider.