Serviceavtal och kollektivavtal

Teckna serviceavtal

Med ett serviceavtal från Fibra tar vi hand om driften av hela ert nät, från överlämningspunkt ut till varje enskild användarnod hos slutanvändaren. Vår personal bevakar era anslutningar och ser till att det fungerar.

Unik serviceingång och felavhjälpning

Via en unik serviceingång får ni tillgång till teknisk support och vid driftproblem påbörjas felsökning av ert fastighetsnät inom 8 timmar, vardag som helg. Vi på Fibra ansvarar också för felavhjälpning på såväl vår utrustning som ert fastighetsnät som användarnoder. På vår drift- och serviceavdelning arbetar certifierad och utbildad personal. Vår driftcentral bevakar nätet dygnet runt, årets alla dagar, vilket gör att du som kund hos oss kan känna dig trygg med oss som leverantör.

Utbyte och uppgradering av användarnoder

Användarnoden utgör en central del av varje enskild anslutning. Med ett serviceavtal byts trasiga användarnoder ut kostnadsfritt och ni kan enkelt uppgradera er utrustning till självkostnadspris. Detta gör att ni på ett bekvämt och kostnadseffektivt sätt håller er utrustning uppgraderad och funktionell.

Allt-i-ett med kollektivavtal

Tillsammans med våra tjänsteleverantörer kan vi också erbjuda en rad olika möjligheter att kollektivanslutna din fastighet, utifrån önskemål och behov. Detta innebär att alla hushåll i fastigheten har möjligheten att gå under ett och samma avtal.

Fibra tillhandahåller en öppen digital infrastruktur och har ett av Sveriges största tjänsteutbud. Det leder till att priserna på tjänsterna pressas ner. Tillsammans med våra tjänsteleverantörer kan vi också erbjuda en rad olika möjligheter att kollektivanslutna din fastighet, utifrån önskemål och behov. En stor fördel med Fibras öppna nät är att varje hyresgäst fortfarande kan välja fritt bland alla tjänster och leverantörer, även om ni väljer en kollektiv lösning till er fastighet.

Vår personal har en lokal förankring och stor kännedom om ditt områdes lokala förutsättningar. Som kund hos oss får ni en personlig kontakt som hjälper er att hitta den bästa lösningen för just ditt projekt.

Vill du veta mer?

Kontakta vårt kundcenter på tel 0771-375 375 eller vi mejl info@fibra.se
Du kan också läsa mer i vår broschyr om serviceavtal och kollektivavtal. Du hittar den HÄR!

Vi använder cookies för att göra ditt besök hos oss bättre. Acceptera vår cookie policy så får du den bästa upplevelsen av fibra.se